5 ხერხი, რომელიც დაგეხმარებათ დამატებით გაყიდვაში
თქვენ შეძლებთ გაზარდოთ საშუალო ჩეკი, გამოიყენოთ „ოქროს უნიტაზის“ წესი და გაყიდოთ მარტივად, სწორი კითხვების დასმით.
#1. „ოქროს უნიტაზი“
შესთავაზეთ კლიენტს ორი პროდუქტი - ძვირი და შედარებით იაფი. ის აიგებს დაბალ ფასიანს და არც კი დააკვირდება რომ დაბალი ფასიც საკმაოდ ძვირია.
მაგალითი: თქვენ ყიდით საყოფაცხოვრებო ტექნიკას. მაღაზიაში შემოდის კლიენტი და გთხოვთ, რომ აჩვენოთ მტვერსასრუტი. მენეჯერმა უნდა მიიყვანოს ძვირ პროდუქტებთან მაგალითად 200 ლარის ღირებულების, ის იკითხავს არის თუ არა სხვა. შემდეგ აჩვენებს შედარებით იაფს, მაგალითად 50 ლარის. მყიდველს მოეჩვენება, რომ ეს კაპიკებია 200 ლართან შედარებით და იყიდის მას, თუმცა თავიდან 30 ლარის დახარჯვას აპირებდა.
#2. „ერთი ფეხით კარებში“
თუ თქვენ სთხოვთ ადამიანს დახმარებას, სავარაუდოდ, ის დაგეხმარებათ. შემდეგ ჯერზე თქვენი ნაცნობი უკეთესად მოეკიდება რთულ სამუაოს. ამაში მდგომარეობს „ერთი ფეხით კარებშის“ წესი.
მაგალითი: თუ კლიენტმა პირველად გამოიყენა ფასდაკლება ან რაიმე აქცია, მეორედ როდესაც შემოვა უფრო მეტის შეძენა მოუნდება. ხოლო მესამედ ის მოუსმენს მენეჯერს და დამატებით პროდუქციას შეიძენს.
იმისათვის რომ ხერხმა იმუშაოს აუცილებელია კლიენტისთვის მისი წინა შესყიდვების შეხსენება, ამისათვის ყველაზე კარგია საიტზე განათავსოთ კალათა, რომელიც მყიდველს გაახსენებს მის ისტორიას ამ მაღაზიაში.
თუ არ ყიდით საიტიდან მაშინ CRM სისტემის დახმარებით დაავალეთ მენეჯერს, რომ შეახსენოს კლიენტს მისი შესყიდვების ისტორია.
#3. “უაპელაციო კითხვები”
იმისათვის რომ გაყიდოთ დამატებითი პროდუქტები საჭიროა სწორი კითხვების დასმა. ისეთის როელზეც ადამიანი ვერ გიპასუხებთ „არას“. ძირითადად მყიდველი ვერ ამბობს არას, თუ გამყიდველი სთხოვს რაიმე წვრილმანს.
მაგალითი: მოლარე გეკითხებათ „დიდი პარკი თუ პატარა?“ ეს კითხვა გამორიცხავს პასუხს „არ მინდა“ ამ პასუხის მიღების შანსი ძალიან მცირეა. ის ვისაც არ უნდოდა პარკი პატარას მაინც აიღებს.
#4. “ნებისყოფის ამოწურვა”
ზოგადად ნებისყოფა ჰგავს კუნთს: რაც უფრო დავტვირთავთ, მით უფრო იღლება. ის მცირდება, თუ ადამიანი დაღლილია, მოწყენილი ან ასრულებს რთულ მუშაობას. თუ აიძულებთ კლიენტს არჩევანის გაკეთებას ის დაიღლება და ნებისმიერ პროდუქტზე თანახმა იქნება.
მაგალითი: პროდუქტის შემოთავაზებამდე მენეჯერმა უნდა დასვას შეკითხვები, რომლებზეც პასუხის გაცემა რთულია, ამის გამო კლიენტის თვითკონტროლი სუსტდება.
მაგალითად ადამიანი მოვიდა სმარტფონის საყიდლად. თქვენ ეკითხებით „სამუშაოდ უნდა თუ გასართობათ?“ „ძალიან დიდი მეხსიერება გჭირდებათ?“ „მძიმე ფაილების გადმოქაჩვას აპირებთ?“ ამ დამღლელი კითხვების შემდეგ ის იყიდის რასაც შესთავაზებთ.
#5. „დროის გაყიდვა“
მყიდველისთვის ძალიან საჭიროა დროის ფაქტორი. რეკლამებში შირად იყენებენ „დროა მიირთვა“ „შესვენებაა- Kitkat” და სხვა. დროის ხსენება ძირითადად ფასდაკლებებზე უკეთესად მუშაობს.
მაგალითი: ახსენეთ, რომ ესა თუ ის პროდუქტი მალე გაქრება თაროდან და გააკეთეთ რეკლამა - „იყიდეთ ეს პროდუქტი, დაუთმეთ თქვენ თავს დრო, რომელიც ისედაც თითქმის არასდროს არაა.“